Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) společnosti TLV s.r.o., IČO: 26106191, se sídlem Pitterova 2855/7, Žižkov, 130 00 Praha 3 (dále jen „poskytovatel“) upravují vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě smlouvy uzavírané mezi poskytovatelem a jinou osobou (dále jen „uživatel“) ohledně (i) systému sledování objektů (dále jen „služba“ nebo „služby“) poskytované poskytovatelem a (ii) dodání tzv. satelitní (sledovací) jednotky (dále jen „HW-jednotka“). Poskytovatel a uživatel dále jen „smluvní strana“ nebo společně jen „smluvní strany“.
Smlouva mezi poskytovatelem a uživatelem ohledně poskytování služeb dále jen „smlouva o poskytování služby“, smlouva o dodávce HW-jednotky dále jen „kupní smlouva“ a obě jmenované smlouvy dle kontextu společně i samostatně rovněž jen „smlouva“.
Nedílnou součástí smlouvy jsou tyto obchodní podmínky a dále objednávka zaslaná uživateli poskytovatelem a potvrzená uživatelem (dále jen „objednávka“).
Poskytovatel se touto smlouvou zavazuje poskytovat uživateli službu v rozsahu specifikovaném v objednávce a uživatel se zavazuje za toto poskytovateli zaplatit odměnu. Na základě smlouvy rovněž poskytovatel dodá uživateli HW-jednotku, pokud tak bylo uvedeno v objednávce.
Smlouva, objednávka a obchodní podmínky se řídí českým právem, zejména pak zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“). Pokud vztah založený Smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak si Smluvní strany sjednávají, že se Smlouva řídí českým právem, tj. volí české právo jako rozhodné právo.
Smluvní strany prohlašují, že jsou podnikateli ve smyslu příslušných ustanovení občanského zákoníku. Pokud se uživatel domnívá, že neuzavírá smlouvu v rámci svého podnikání, ale jakožto spotřebitel, zavazuje se kontaktovat poskytovatele a ten s ním sjedná individuální podmínky smlouvy.
V případě, že:
objednávka stanoví jinak než obchodní podmínky, má přednost objednávka,
smlouva stanoví jinak než objednávka, má přednost smlouva,
smlouva stanoví jinak než obchodní podmínky, má přednost smlouva.
UZAVŘENÍ SMLOUVY
Smluvní vztah mezi poskytovatelem a uživatelem vzniká uzavřením smlouvy. Smlouva je uzavřena a nabývá účinnosti okamžikem:
podpisu smlouvy oběma smluvními stranami v listinné podobě nebo prostřednictvím poskytovatele pro digitální podpisy dokumentů, nebo
výslovným potvrzením objednávky uživatelem v souladu s těmito obchodními podmínkami, nebo
zaplacením faktury nebo zálohové faktury ze strany uživatele v souladu s objednávkou a těmito obchodními podmínkami, přičemž záloha se považuje za zaplacenou okamžikem připsání platby na bankovní účet poskytovatele, dle toho, co nastane nejdříve.
Dodatky ke smlouvě lze sjednat prostřednictvím další objednávky nebo i pouhou výměnou e-mailových zpráv s prostým elektronickým podpisem, lze-li dle podpisu předpokládat, že osoba je oprávněna jednat za uživatele.
Uživatel určí administrátorský e-mail, který bude navázaný na administrátorský účet a poskytovatel považovat za hlavní komunikační e-mail, na který bude zasílána veškerá zásadní komunikace (dále jen „administrátorský e-mail“). Tento administrátorský e-mail může být odlišný od e-mailu pro zasílání faktur uvedeného v uživatelském účtu (viz níže). Za administrátorský e-mail se považuje e-mail, ze kterého uživatel potvrdil objednávku, pokud uživatel výslovně neuvede jiný e-mail a tento e-mail bude rovněž použit pro účely administrátorského přístupu do webového rozhraní služby. Pokud uživatel uvede v uživatelském účtu jako fakturační e-mail jiný e-mail, než administrátorský e-mail, pak si uživatel sám zajistí předání faktur na administrátorský e-mail. Uživatel nese odpovědnost za dostupnost administrátorského e-mailu pro doručování zpráv (vyčištění e-mailové schránky, kontrola a nastavení spam filtru apod.). I ve vztahu k administrátorskému e-mailu je uživatel povinen zachovávat jeho aktuálnost vůči poskytovateli ve smyslu bodu 3 odst. 8 těchto obchodních podmínek.
Uživatel souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání smlouvy jakožto jedním z možných způsobů uzavření smlouvy – viz bod 2 odst. 1 obchodních podmínek). Náklady vzniklé uživateli při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením smlouvy (např. náklady na internetové připojení) si hradí uživatel sám.
Okamžikem uzavření smlouvy je uživateli zpřístupněno webové rozhraní, služba je považována za poskytovanou a poskytovatel má nárok na zaplacení odměny za poskytování služby. Na okamžik započetí poskytování služby nemá vliv okamžik instalace HW-jednotky do příslušného objektu.
Prezentace jakýchkoliv služeb či produktů na webu poskytovatele není nabídkou na uzavření smlouvy.
Smluvní strany sjednávají, že se na jejich vztah založený smlouvou nebudou aplikovat jakékoliv obchodní zvyklosti zachovávané v daném odvětví, ve kterém smluvní strany působí.
Na uzavření smlouvy nevzniká uživateli právní nárok, poskytovatel není povinen uzavřít s uživatelem smlouvu dle svého uvážení, zejména v případě, kdy uživatel porušil smlouvu (včetně obchodních podmínek) v minulosti nebo jedná v rozporu s obecně závaznými právními předpisy.
SLUŽBA
Služba umožňuje uživateli zejména monitorovat pohyb objektů a vyhodnocovat další parametry související s jejich pohybem dle konkrétní služby. Konkrétní funkcionality služby se mohou lišit dle sjednaného rozsahu služby a tarifu uvedeného v objednávce či smlouvě a dále dle konkrétního technického nastavení.
Na základě monitorování pohybu vozidel může být zjišťována poloha jednotlivých řidičů obsluhujících monitorované vozidlo (dále jen „řidič“), přičemž uživatel nemusí být vždy řidičem vozidla, jehož pohyb je monitorován.
Konkrétní rozsah a typ služby (respektive druh tarifu) je popsán v objednávce, která byla vypracována na míru uživateli a zaslána po obdržení poptávky uživatele. V objednávce je specifikován také počet HW-jednotek, které budou dodány uživateli. Sjednaný rozsah služeb a počet HW-jednotek lze měnit dohodou smluvních stran, a to zasláním nové objednávky, a/nebo e-mailem dle bodu 2 odst. 2 těchto obchodních podmínek.
Uživatelský účet
Uživatel služby má přístup k údajům o sledovaných objektech přes webové rozhraní dostupné na webové stránce poskytovatele, aktuálně umístěné na internetové adrese www.gpsdozor.cz (dále jen „webové rozhraní“). Svoji identitu při přístupu do webového rozhraní prokazuje pomocí uživatelského jména a hesla přiloženého k HW-jednotce nebo zaslaného poskytovatelem uživateli na administrátorský e-mail, popř. jinou elektronickou adresu určenou uživatelem (dále jen „přístupové údaje“).
Uzavřením smlouvy získá uživatel přístup do webového rozhraní pomocí přístupových údajů (dále jen „uživatelský účet“). Uživatel je oprávněn přistupovat do uživatelského účtu sám, případně může určit další oprávněnou osobu, které budou zřízeny přístupové údaje a umožněn přístup do uživatelského účtu (dále jen „oprávněná osoba“). Uživatel je vždy oprávněnou osobou. Ta část obchodních podmínek, kde se mluví o uživatelském účtu a o tom, jak jej uživatel může využívat či jaká jsou s ním spojena práva a povinnosti, platí i pro oprávněné osoby, kterým byl zřízen uživatelský účet. Přístup do uživatelského účtu není automaticky umožněn všem např. řidičům, jež obsluhují monitorovaná vozidla, pokud se zároveň nejedná o uživatele ve smyslu těchto obchodních podmínek.
Po přihlášení do uživatelského účtu může uživatel libovolně pojmenovat označení jednotlivých objektů, ve kterých je umístěna HW-jednotka, spravovat nastavení služby, vytvářet a stahovat data nasbíraná HW-jednotkami, nastavit další parametry služby, a to dle sjednaného rozsahu služby.
V každém okamžiku je uživatel povinen poskytovat poskytovali aktuální, přesné a úplné údaje, a to včetně e-mailové adresy administrátorského účtu a oprávněné osoby. V případě, že dojde ke změně poskytnutých údajů (a to včetně fakturačních údajů), je uživatel povinen tuto skutečnost bez zbytečného odkladu sdělit poskytovateli, popř. údaje aktualizovat v administrativním rozhraní uživatelského účtu, pokud je to možné, a to nejpozději do 30 dnů ode dne změny. Za případnou škodu způsobenou zadáním neaktuálních nebo nekompletních údajů nebo neoznámením jejich změn nenese poskytovatel žádnou odpovědnost a odpovědnost nese v plném rozsahu uživatel.
Uživatelský účet je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Uživatel není oprávněn sdělovat přístupové údaje třetím osobám a zavazuje se neumožnit užívání uživatelského účtu třetím osobám bez zřízení jejich vlastního přístupu jakožto oprávněným osobám.
Fungování služby
Data o jízdě a poloze objektu jsou z HW-jednotky přenášena pomocí GSM na server (úložiště dat) provozovaný poskytovatelem, popř. jím pověřenou třetí osobou, kde jsou ukládána do databáze. V HW-jednotce objektu musí být umístěna SIM-karta s tarifem podporujícím výše uvedený způsob přenosu dat.
SIM-karta zůstává ve vlastnictví poskytovatele a je uživateli zapůjčena na dobu zaplaceného předplatného. Po tuto dobu je uživatel povinen SIM-kartu chránit před poškozením, ztrátou nebo zničením. Tato SIM-karta nesmí být použita k jiným účelům. Zneužití SIM-karty se považuje za závažné porušení práv a povinností uživatele, v jehož důsledku je poskytovatel oprávněn SIM-kartu okamžitě blokovat a poskytování služby v plném rozsahu ukončit. Uživatel nese po dobu trvání smlouvy odpovědnost za poškození, ztrátu, zničení či zneužití SIM-karty, která mu byla zapůjčena, a je povinen nahradit způsobenou škodu.
Datové přenosy probíhají standardě pouze na území České republiky. V případě, že uživatel požaduje přenos dat i v zahraničí, je toto blíže specifikováno v objednávce.
Služba využívá systém GPS (případně v kombinaci s těmito dalšími systémy jako je GLONASS, GALILEO, BEIDOU, SBAS, QZSS, DGPS, AGPS apod.) pro určení polohy a rychlosti pohybu sledovaného objektu. Tato technologie umožňuje relativně přesnou lokalizaci, kdy se odchylka od skutečnosti pohybuje v řádu několika procent. Přenos dat je realizován pomocí mobilních GSM, 3G, LTE nebo IoT sítí.
Služba sledování vozidel umožňuje přepínáním na HW-jednotce rozlišovat mezi jednotlivými typy jízd; data jsou však ukládána bez přerušení a rozlišení mezi soukromými a pracovními jízdami je možné zobrazit ve webovém rozhraní přístupném po přihlášení do uživatelského účtu.
Služba sledování vozidel umožňuje ve webovém rozhraní uživateli vkládat i údaje o čerpání pohonných hmot. Na základě takto vložených údajů a GPS údajů o provozu vozidla webové rozhraní zpracovává statistiky týkající se spotřeby jednotlivých vozidel. Přesnost těchto údajů závisí především na korektnosti vkládání informací o tankování vozidla ze strany uživatele.
Webové rozhraní umožňuje zobrazit jednotlivé sledování tras na mapových podkladech západní a střední Evropy v rozsahu stanoveném v objednávce. Práva a licence pro další využívání mapových podkladů nejsou základní součástí služby, ale je možné domluvit rozšíření na mapové podklady celého světa.
Přesnost evidence ujetých kilometrů je závislá na chybovosti použité technologie, charakteru projížděných tras a jízdě objektu. Absolutní chyba je částečně korigována pomocí opravného koeficientu počítaného z údajů tachometru vozidla zadávaných uživatelem do systému. Pro správnou funkci automatické korekce je uživatel povinen zadávat stav tachometru nejméně 1x měsíčně.
Poskytovatel zajišťuje, že data na serveru (úložišti dat) budou pro uživatele služby dostupná v plném rozsahu po dobu spolupráce a během této doby si uživatel může data stáhnout a uložit na vlastní úložiště, následně bude s daty naloženo dle nastavených dob uchování, kdy budou po ukončení spolupráce data dostupná pouze v omezeném rozsahu.
Deaktivace HW-jednotek
Smluvní strany si sjednávají možnost uživatele snížit počet aktivních HW-jednotek (dále jen „deaktivované HW-jednotky“), tj. změnit rozsah služby, a to pouze za předpokladu dohody obou smluvních stran dle těchto obchodních podmínek. Rozsah deaktivovaných HW-jednotek je povinen uživatel oznámit poskytovateli písemně zasláním e-mailu na adresu: info@gpsdozor.cz. Při takovém snížení počtu aktivních HW-jednotek je uživatel povinen zaplatit poskytovateli následující:
V rámci standardního měsíčního tarifu a navazujícího tarifu je uživatel povinen zaplatit poskytovateli smluvní pokutu ve výši doplatku měsíční platby (včetně DPH) za deaktivované HW-jednotky, které byly učiněny neaktivními v daném měsíci, tj. byl snížen jejich počet.
V rámci zvýhodněného tarifu a tarifu pronájmu je uživatel povinen zaplatit poskytovateli smluvní pokutu ve výši částky vypočtené jako součet veškerých měsíčních plateb (včetně DPH) zbývajících k úhradě za každou deaktivovanou HW-jednotku do konce doby poskytování zvýhodněného tarifu, tj. před započetím poskytování navazujícího tarifu.
Deaktivací HW-jednotky dochází rovněž k ukončení tarifu v rámci poskytované služby.
Smluvní pokuta je splatná na základě výzvy poskytovatele, za kterou lze považovat rovněž fakturu, kterou bude smluvní pokuta uživateli fakturována.
ZVÝHODNĚNÝ TARIF, TARIF PRONÁJMU, NAVAZUJÍCÍ A STANDARDNÍ TARIF
Poskytovatel nabízí službu v následujících možnostech tarifu: (i) standardní měsíční tarif, (ii) zvýhodněný tarif, (iii) navazující tarif a (iv) tarif pronájmu. Pokud není zapotřebí konkrétního označení tarifu, používají tyto obchodní podmínky souhrnně pojem „tarif“.
V objednávce je upřesněno, jaký tarif je v rámci poskytování služby sjednáván.
Navazující tarif navazuje automaticky na službu zvýhodněný tarif anebo tarif pronájmu a nelze ho čerpat samostatně.
Zvýhodněný tarif a tarif pronájmu je možné vypovědět s doplatkem (respektive smluvní pokutou) tak, jak je sjednáno v těchto obchodních podmínkách.
V rámci tarifu pronájmu je HW-jednotka uživateli pronajata a poskytovatel poskytuje uživateli běžný servis HW-jednotky po celou dobu spolupráce. Uživatel je povinen po ukončení spolupráce HW-jednotku poskytovateli vrátit, zaplatit za její demontáž cenu dle ceníku (čl. 7 odst. 4 obchodních podmínek), a to do 30 dnů od ukončení spolupráce. V případě, že uživatel všechny HW-jednotky v rámci tarifu pronájmu nevrátí ve stanovené lhůtě, je povinen poskytovateli zaplatit smluvní pokutu vypočtenou jako součin počtu nevrácených HW-jednotek a ceny (včetně DPH) za HW-jednotku dle ceníku. Na smluvní pokutu dle tohoto ustanovení se dále uplatní ustanovení čl. 3 odst. 21 těchto obchodních podmínek.
PRÁVA A POVINNOSTI POSKYTOVATELE, VYLOUČENÍ ODPOVĚDNOSTI POSKYTOVATELE
Poskytovatel se zavazuje poskytnout uživateli službu dle objednaného rozsahu sestávající:
z aktivace uživatelského účtu na serveru (úložišti dat),
zprovoznění datových přenosů mezi serverem (úložištěm dat) a HW-jednotkou, a
poskytnutí přístupových údajů nutných pro práci s webovým rozhraním prostřednictvím uživatelského účtu.
Smluvní strany se dále mohou dohodnout na tom, že služba se sestává rovněž z instalace a zprovoznění HW-jednotky v příslušném vozidle, a to ve spolupráci s partnerskými servisy.
Webové rozhraní je aplikací s běžnou přístupností dvacet čtyři (24) hodin denně po sedm (7) dní v týdnu; poskytovatel se však nezavazuje zajišťovat přístupnost webového rozhraní ani služby nepřetržitě a bez přerušení a nenese odpovědnost za bezproblémovou funkčnost služby, popř. webového rozhraní. Uživatel bere tuto skutečnost výslovně na vědomí a souhlasí s ní. Poskytovatel je však oprávněn přerušit přístupnost zejména v odůvodněných případech (např. při údržbě systému nebo upgrade serveru) a o plánovaném přerušení přístupnosti webového rozhraní nebo dostupnosti služeb informovat uživatele zpravidla předem, pokud to bude možné. V případě technické poruchy na straně poskytovatele nebo jakékoliv třetí osoby je poskytovatel oprávněn přerušit přístupnost webového rozhraní nebo dostupnosti služeb i bez předchozího upozornění. Poskytovatel bude vyvíjet přiměřené úsilí k zachování trvalé dostupnosti služby a webového rozhraní. Poskytovatel však provádí kontinuální vývoj aplikace a průběžně službu upravuje a doplňuje o nové funkcionality. Služba je updatována automaticky několikrát měsíčně, poskytovatel není povinen o těchto změnách uživatele informovat a přerušení z tohoto důvodu se nepovažuje za porušení smlouvy.
Poskytovatel odpovídá uživateli za škodu způsobenou hrubým nebo úmyslným porušením smlouvy, nejvýše však do výše odměny uživatelem skutečně uhrazené ceny za využívání služby dle smlouvy, a to v období za poslední fakturovaný a zaplacený cyklus (ve významu dle čl. 7 odst. 1 těchto obchodních podmínek) poskytování služby. Ušlý zisk se nenahrazuje v žádných případech.
Poskytovatel nenese odpovědnost za případnou újmu způsobenou zneužitím služby (včetně uživatelského účtu, přístupových údajů k uživatelskému účtu a webového rozhraní), a to z jakéhokoliv důvodu. Poskytovatel nenese odpovědnost za jakoukoliv újmu (včetně ušlého zisku), která by vznikla v důsledku užívání služby, používání webového rozhraní anebo uživatelského účtu nebo z důvodu omezení či přerušení jejich dostupnosti. Dále poskytovatel nenese odpovědnost za přerušení poskytování služby, pokud je toto způsobeno třetími osobami nebo vyšší mocí (za vyšší moc je považován i kybernetický útok, dlouhodobý výpadek dodávky elektřiny nebo telekomunikačního spojení, internetového spojení, GPS/GSM signálu) nebo uživatelem (například poškození HW-jednotky ze strany uživatele nebo třetí osoby, nesprávná manipulace s HW-jednotkou ze strany uživatele nebo třetí osoby, vada na HW-jednotce, vada na softwaru), popř. z důvodu, že poskytování služby bude ukončeno nebo uživatelský účet deaktivován. Pro tyto případy se uživatel vzdává práva na náhradu újmy.
Pokud uživatel služby vypoví smlouvu nebo poskytování služby bude pozastaveno z důvodů jakýchkoliv nevyrovnaných závazků uživatele vůči poskytovateli, resp. v případě zneužití zařízení poskytovatele, poskytovatel není povinen umožnit uživateli přístup do uživatelského účtu po dobu využívání služby v období, za které eviduje nevyrovnané závazky uživatele vůči poskytovateli nebo kdy došlo k zneužití zařízení poskytovatele.
Poskytovatel se zavazuje zpřístupnit webové rozhraní uživateli po zaplacení předplatného (tj. po zaplacení příslušné ceny za služby). Rozsah zpřístupněných služeb webového rozhraní je specifikován v objednávce. Doba zpřístupnění je dána délkou zakoupeného předplatného. Po vypršení trvání tarifu je uživateli umožněn přístup na webové rozhraní ještě po dobu třiceti (30) dnů, zobrazovány jsou však pouze údaje o objektech do data vypršení trvání tarifu.
Po zakoupení tarifu na další období je přístup ke službě obnoven v rozsahu nově zakoupeného tarifu.
Uživatel bere na vědomí a souhlasí s tím, že poskytovatel nemá informaci o tom, v jakém konkrétním vozidle je HW-jednotka v tu kterou dobu aktuálně fyzicky umístěna (tj. zda např. nebyla přemístěna do jiného vozidla) a v tomto ohledu vychází z údajů a informací od uživatele ve webovém rozhraní. Uživatel je povinen uvádět pravdivé a správné údaje a tyto také aktualizovat. Poskytovatel tak mj. nemá možnost a není povinen poskytovat uživateli jakoukoliv evidenci či statistiku užívání služby uživatelem ve vazbě na konkrétní vozidlo.
Poskytovatel je oprávněn – aniž by byl povinen předem informovat uživatele – omezit či zablokovat službu a/nebo přístup do webového rozhraní (uživatelského účtu) zejména v případě:
porušování smlouvy uživatelem (včetně nezaplacení ceny za službu dle smlouvy a těchto obchodních podmínek); a/nebo
jakéhokoliv ohrožení či nebezpečí hrozícího poskytovateli či třetí osobě podílející se na poskytování služby; a/nebo
porušení právních předpisů; a/nebo
anebo dozví-li se o možném zneužití přístupových údajů uživatele.
Po odstranění důvodu vedoucího k omezení či blokaci služby může poskytovatel službu uživateli znovu zpřístupnit. Uživatel je povinen platit za službu i po dobu, kdy je mu omezena či zablokována.
Pokud uživatel poruší povinnosti uvedené v těchto obchodních podmínkách anebo ve smlouvě, ať už úmyslně nebo neúmyslně, odpovídá poskytovateli za způsobenou škodu v celé výši a zavazuje se nahradit poskytovateli veškeré náklady, které musel vynaložit k nápravě závadného vztahu vzniklého v důsledku porušujícího jednání uživatelem.
PRÁVA A POVINNOSTI UŽIVATELE
Uživatel se zavazuje nezasahovat fyzicky do HW-jednotky určené pro službu. Pokud uživatel obdrží balení HW-jednotky určené pro službu před její samotnou instalací do objektu, není oprávněn toto balení otevřít ani jinak narušit. Uživatel je oprávněn si namontovat HW-jednotku sám, pak ale ztrácí uživatel nárok na montáž v autorizovaném servisním středisku, jakož i záruku vztahující se k HW-jednotce.
Uživatel bere na vědomí a souhlasí s tím, že pokud bude HW-jednotka instalována jiným než autorizovaným servisem, může dojít k chybné instalaci a poskytovatel žádným způsobem neodpovídá za bezchybnou funkci HW-jednotky. Poskytovatel rovněž nenese jakoukoliv odpovědnost za vady způsobené neodbornou instalací HW-jednotky v případě, že je instalace zajišťována jiným než autorizovaným servisem.
Uživatel, je-li monitorované vozidlo užíváno třetí osobou, následně zajistí upozornění této třetí osoby na to, že poskytovatel zaznamenává a má informaci o tom, kde se monitorované vozidlo nachází, a dále si zajistí souhlas této třetí osoby s tím, že pohyb vozu, ve kterém byla instalována HW-jednotka, bude monitorován poskytovatelem. Poskytovatel v této souvislosti nenese jakoukoliv odpovědnost vůči takové třetí osobě.
Uživatel se dále zavazuje, že mimo jiné:
nepoužije žádné zařízení nebo software, které by vedlo k narušení funkčnosti služby, HW-jednotky a/nebo jakéhokoliv zařízení, infrastruktury či jiné služby poskytované poskytovatelem;
neprovede žádný zásah do nastavení HW-jednotky, nebude sám měnit nastavené parametry;
neumožní přístup na webové rozhraní neoprávněným osobám, nezveřejní či jinak nezpřístupní přístupové údaje;
změní přístupové heslo uživatele neprodleně po prvním přihlášení po obdržení (aktivačních) přístupových údajů k webovému rozhraní;
nebude používat službu tak, aby se nadměrně zatížila infrastruktura poskytovatele a/nebo infrastruktura služby;
bude uchovávat mlčenlivost o skutečnostech, které se dozvěděl v souvislosti s poskytováním služby, s výjimkou informací volně dostupných;
bude bez zbytečného odkladu informovat poskytovatele o veškerých změnách jakýchkoliv svých údajů uvedených při registraci, resp. zahájení poskytování služby;
aktualizovat informace o oprávněných osobách a jejich přístupech do webového rozhraní.
Uživatel bere na vědomí, že služba je uživateli poskytována jako konečnému uživateli a že není oprávněn bez předchozího písemného souhlasu poskytovatele službu jakkoliv poskytovat za úplatu nebo bezúplatně třetím osobám.
Uživatel je povinen zajistit, že veškeré osoby vstupující do webového rozhraní prostřednictvím přihlašovacích údajů určených uživateli a užívající webové rozhraní, tj. oprávněné osoby, budou oprávněny uživatele při tomto v potřebném rozsahu zastupovat, resp. jednat jménem uživatele.
Uživatelé, tvořící podskupinu uživatele jako zejména zaměstnanci uživatele či jiní oprávnění spolupracovníci a zástupci, se obrací s dotazy pouze na určené kontaktní osoby na straně uživatele, nikoliv na poskytovatele. Uživatel je povinen zajistit, že tyto určené kontaktní osoby budou odpovídajícím způsobem uživatelem proškoleni a poučeny o podmínkách užívání služby / HW-jednotky. Cena služby zahrnuje technickou podporu pouze pro tyto určené kontaktní osoby. Jakákoliv technická podpora poskytnutá jiným osobám na straně uživatele bude poskytnuta poskytovatelem pouze po předchozím písemném souhlasu uživatele a za sjednanou odměnu.
Poskytovatel poskytuje na každou HW-jednotku záruku v délce 24 měsíců ode dne instalace HW-jednotky do příslušného vozidla (dále jen „záruční doba“). V případě poruchy HW-jednotky v záruční době je uživatel povinen bez zbytečného odkladu kontaktovat poskytovatele, který zajistí opravu anebo výměnu HW-jednotky, přičemž uživatel je povinen poskytnout nezbytnou součinnost.
CENOVÉ PODMÍNKY
Úplata za poskytování služby má formu pevných měsíčních, kvartálních, pololetních anebo ročních plateb (dle upřesnění v objednávce) a to zpětně nebo dopředně za dané období dle počtu aktivních HW-jednotek a sjednaného typu tarifu. Cena je stanovena v objednávce a fakturační cyklus je stanoven s objednávce.
Poskytovatel je plátcem DPH a je oprávněn k ceně účtovat DPH dle příslušných právních předpisů. Uživatel je povinen splnit daňové povinnosti k dani z přidané hodnoty dle země svého sídla.
Platby za služby budou vyúčtovány poskytovatelem uživateli v pravidelných fakturační cyklech (dle upřesnění v objednávce měsíčně, kvartálně, pololetně nebo ročně), ve formě daňového dokladu, přičemž splatnost takto vystaveného daňového dokladu je čtrnáct (14) dní ode dne vystavení. Fakturační údaje budou odpovídat údajům poskytnutým uživatelem.
Poskytovatel má zveřejněný na svých webových stránkách www.gpsdozor.cz ceník služeb. Poskytovatel je oprávněn změnit výši ceny za služby dle svého uvážení, přičemž takovou změnu ceníku oznámí poskytovatel uživateli na administrátorský e-mail. Změna ceníku se vždy týká plateb na následující fakturační období. Při změně ceny poskytovatel informuje uživatele alespoň 15 dní předem, že může změnu odmítnout a smlouvu z tohoto důvodu vypovědět.
Uživatel prohlašuje, že plní řádně své daňové povinnosti vyplývající z příslušných právních předpisů a správce daně nerozhodl o tom, že je uživatel nespolehlivým plátcem. Pokud by správce daně o tomto rozhodl v průběhu trvání smlouvy, zavazuje se uživatel bez zbytečného odkladu informovat poskytovatele.
Pro případ prodlení s jakoukoliv platbou dle smlouvy se uživatel zavazuje uhradit poskytovateli smluvní pokutu ve výši 0,3 % z dlužné částky za každý započatý den prodlení do okamžiku zaplacení dlužné částky. Smluvní pokuta je splatná ve lhůtě čtrnácti (14) dnů od doručení písemné výzvy poskytovatele k úhradě smluvní pokuty uživateli, a to za celé období prodlení.
Uživatel bere na vědomí a souhlasí s tím, že je povinen hradit cenu za služby za celé období trvání této smlouvy, a to dle počtu aktivních HW-jednotek v okamžiku fakturace na další fakturační cyklus a sjednaného tarifu, bez ohledu na to, zda a případně v jakém rozsahu službu skutečně využívá, či nikoliv, tj. bez ohledu na to, zda se přihlašuje do webového rozhraní, zda si stahuje uložená data, zda si spároval HW-jednotky v systému s jednotlivými objekty či si je jinak označil nebo zda HW-jednotku v objektu zapíná apod. Stejně tak bere na vědomí skutečnost, že v případě, kdy HW-jednotka přestane z jakéhokoliv důvodu fungovat (dojde k jejímu odpojení, k SW chybě apod.), je uživatel i nadále povinen hradit cenu za služby až do okamžiku deaktivace HW-jednotky.
V případě předčasného ukončení poskytování služby poskytovatelem z důvodu porušení této smlouvy ze strany uživatele nemá uživatel nárok na vrácení poměrné části zaplaceného plnění.
DOBA TRVÁNÍ SMLOUVY O POSKYTOVÁNÍ SLUŽEB, VÝPOVĚĎ SMLOUVY
Smlouva se uzavírá na dobu neurčitou, tj. nikoliv po dobu sjednaného tarifu nebo fakturačního cyklu.
Poskytovatel i uživatel jsou oprávněni písemně vypovědět smlouvu i bez uvedení důvodu. Výpověď je možné zaslat i e-mailem, a to z e-mailové adresy poskytovatele fakturace@gpsdozor.cz nebo info@gpsdozor.cz a administrátorského e-mailu uživatele.
Výpovědní lhůta činí jeden měsíc a počíná běžet prvního dne měsíce následujícího po dni, kdy byla doručena druhé smluvní straně. Výpověď ze strany uživatele musí být doručena poskytovateli nejpozději 10 dnů před koncem kalendářního měsíce, v opačném případě se výpovědní lhůta prodlužuje o jeden měsíc.
Oprávnění poskytovatele omezit poskytování služby před ukončením smlouvy dle těchto podmínek zůstávají nedotčena.
V případě výpovědi zvýhodněného tarifu a tarifu pronájmu jakoukoliv ze smluvních stran v době jeho trvání je uživatel povinen zaplatit poskytovateli smluvní pokutu vypočtenou jako součet veškerých měsíčních plateb (včetně DPH) zbývajících k úhradě do konce doby poskytování zvýhodněného tarifu anebo tarifu pronájmu, tj. před započetím poskytování navazujícího tarifu.
Smluvní strany jsou oprávněny od této smlouvy odstoupit pouze v zákonem stanovených případech a v případech stanovených smlouvou (resp. obchodními podmínkami).
Poskytovatel je oprávněn odstoupit od smlouvy v případě, že (i) uživatel opakovaně poruší obchodní podmínky a/nebo (ii) uživatel podstatným způsobem porušil smlouvu, zejména:
uživatel se dopustil jednání, které může ohrozit software nezbytný pro poskytování služby,
uživatel porušuje smlouvu nebo podmínky,
uživatel je v prodlení s úhradou faktury za poskytnutí služby delším než 1 měsíc.
OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ
Informace o tom, jakým způsobem poskytovatel zpracovává osobní údaje v postavení správce jsou uvedeny v Zásadách zpracování osobních údajů dostupných zde.
SMLOUVA O ZPRACOVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ
Při poskytování služeb dle těchto obchodních podmínek vystupuje poskytovatel jako zpracovatel osobních údajů uživatelů a řidičů a uživatel jako správce osobních údajů.
Při poskytování služeb dle této smlouvy zpracovatel zpracovává osobní údaje správce dle jeho pokynů, a to zejména za účelem/účely
poskytování služby dle smlouvy a těchto obchodních podmínek po dobu trvání této smlouvy,
plnění zákonných povinností správce,
oprávněného zájmu správce.
Zpracovatel bude zpracovávat osobní údajů uživatelů a řidičů (dále jen „subjekty“) a to v rozsahu:
zpracovávat osobní údaje dle pokynů správce;
zajistit, aby osobní údaje byly chráněny proti zneužití či přístupu třetích osob, zejména zavázáním svých zaměstnanců či obchodních partnerů mlčenlivostí, přičemž tato povinnost mlčenlivosti trvá i po skončení této smlouvy;
Zpracovatel prohlašuje, že je v jeho možnostech zabezpečit vhodná technická a organizační opatření tak, aby ke zpracování osobních údajů docházelo v souladu s platnými právními předpisy, a tím způsobem, aby osobní údaje nemohly být zneužity třetí osobou.
Ze samotného zpracování osobních údajů nevyplývá pro zpracovatele žádný nárok na zaplacení odměny či ceny ani nárok na žádné obdobné plnění nad rámec ustanovení této smlouvy o odměně, ceně či nároku na obdobná plnění za poskytnutí služeb, která nejsou ustanoveními o ochraně osobních údajů dotčena.
Správce se zavazuje (i) zajistit, aby předávané osobní údaje byly správcem zpracovávány zákonně a v odpovídajícím rozsahu, tedy za splnění podmínek daných obecným nařízením o ochraně osobních údajů (dále jen „GDPR“), případně, aby souhlasy subjektů se zpracováním osobních údajů byly uděleny dle podmínek GDPR a dalších právních předpisů a (ii) předat zpracovateli osobní údaje, případně mu k nim umožnit přístup.
Zpracovatel se zavazuje:
zpracovávat osobní údaje dle pokynů správce;
zajistit, aby osobní údaje byly chráněny proti zneužití či přístupu třetích osob, zejména zavázáním svých zaměstnanců či obchodních partnerů mlčenlivostí, přičemž tato povinnost mlčenlivosti trvá i po skončení této smlouvy;
zohlednit povahu zpracování a být správci nápomocen prostřednictvím vhodných technických a organizačních opatření, pokud je to možné, pro splnění správcovy povinnosti reagovat na žádosti o výkon práv subjektu stanovených v GDPR;
být správci nápomocen při zajišťování souladu s povinnostmi dle čl. 32 až 36 GDPR, a to při zohlednění povahy zpracování a informací, jež má zpracovatel k dispozici;
bezodkladně informovat správce v případě, že podle názoru zpracovatele určitý pokyn porušuje GDPR nebo jiné příslušné právní předpisy týkající se ochrany osobních údajů;
bezodkladně informovat správce v případě jakéhokoliv bezpečnostního incidentu či potíží při zpracování osobních údajů dle této smlouvy i dle platných právních předpisů, a v případě obdobného incidentu přijmout veškerá nutná opatření či postupovat dle pokynů správce.
Obě smluvní strany se zavazují poskytovat si za účelem plnění ustanovení této smlouvy týkajících se osobních údajů potřebnou součinnost.
Po skončení této smlouvy, a to jak uplynutím doby, dohodou, výpovědí, odstoupením nebo jiným způsobem, umožní zpracovatel správci na základě písemné žádosti správce stažení osobních údajů a to do 30 dnů od skončení.
Správce tímto uděluje zpracovateli obecný souhlas s předáváním osobních údajů dalším zpracovatelům. Seznam dalších zpracovatelů, které zpracovatel zapojil do zpracování osobních údajů, pokud jsou další zpracovatelé zapojeni, je k dispozici správci na vyžádání u zpracovatele.
Tato ustanovení týkající se zpracování osobních údajů představují úplnou dohodu smluvních stran o zpracování osobních údajů a nahrazují veškerá předešlá ujednání smluvních stran ústní i písemná v oblasti ochrany osobních údajů ve vztahu k této smlouvě.
DUŠEVNÍ VLASTNICTVÍ
Poskytovatel uzavřením smlouvy uděluje uživateli neomezené právo webové rozhraní užít v rozsahu dle funkcionalit, které jsou uživateli umožněny v rámci uživatelského účtu (dále jen „licence“). Licence je udělována jako nevýhradní, územně neomezená a na dobu trvání smlouvy. V rámci licence není uživatel oprávněn udělit podlicenci třetí osobě ani licenci postoupit třetí osobě bez souhlasu poskytovatele. Licenční poplatek za udělení licence je součástí odměny poskytovatele dle těchto obchodních podmínek.
Veškerá práva poskytovatele (tj. nejen majetková, ale i osobnostní, u kterých to zákon dovoluje) k webovému rozhraní zůstávají zachována poskytovateli. Poskytovatel neuděluje uživateli žádná další práva ani přístup k webovému rozhraní nad rámec rozsahu licence.
Uživatel se zavazuje nekopírovat ani nereplikovat webové rozhraní jakýmkoliv způsobem. Uživatel není oprávněn nakládat s webovým rozhraním jiným způsobem, než v souladu s těmito obchodními podmínkami, smlouvou nebo jakýmkoliv jiným způsobem nebo za jakýmkoliv jiným účelem, než je využívání služby, zejména, nikoliv však výlučně, jakékoliv hackování, měnění, ovlivňování vzhledu a funkcí, či jakákoliv jiná činnost, která by mohla vést k přetížení anebo narušení stability, bezpečnosti nebo chodu webového rozhraní nebo upravování webového rozhraní nebo jeho částí, nebo jakékoliv pokusy o získání zdrojového kódu webového rozhraní nebo jeho části. Za porušení tohoto závazku se považuje rovněž umožnění, byť neúmyslné, takového jednání třetí osobě.
Databáze řidičů, vozidel a následná data získaná prostřednictvím služby, mohou být autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb., autorský zákon, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „autorský zákon“). Pro takové případy uděluje uživatel poskytovateli oprávnění na vytěžování takové databáze ve smyslu ustanovení § 90 odst. 2 autorského zákona.
Poskytovatel a uživatel jsou oprávněny na svých webových stránkách uvést druhou smluvní stranu jako referenci. Pokud si pro tyto účely předají loga či jiná označení dané smluvní strany, je nutné je užít dle pokynů dané smluvní strany pro účely připojení k referenci. Nedojde-li k předání pokynů, pak dle obvyklého užití pro splnění účelu, aniž by byla snížena jejich hodnota.
ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
Je-li se souhlasem poskytovatele dodávána HW-jednotka před uhrazením kupní ceny, nabývá uživatel vlastnictví až zaplacením celé kupní ceny.
Poskytovatel je oprávněn jednostranně změnit tyto obchodní podmínky a o takových změnách alespoň 15 dní předem informuje uživatele prostřednictvím e-mailu nebo při přihlášení k uživatelskému účtu. Uživatel může odmítnout změnu obchodních podmínek a z tohoto důvodu také vypovědět smlouvu s výpovědní dobou 1 měsíc.
Smluvní strany sjednávají jako soud místně příslušný řešit spory vzniklé ze smlouvy (včetně objednávky a těchto podmínek) soud dle sídla poskytovatele zapsaného v obchodním rejstříku či sídla uživatele, dle volby žalobce.
Pokud vztah založený smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem.
Smlouva se všemi svými součástmi nahrazuje veškerá případná předchozí ujednání a dohody mezi smluvními stranami týkající se předmětu smlouvy. Žádná vedlejší ústní ujednání ke smlouvě nebyla učiněna.
Smluvní strany se dohodly, že uživatel není oprávněn bez předchozího písemného souhlasu poskytovatele práva a povinnosti z této smlouvy postoupit či převést na třetí osobu. Uživatel je oprávněn započíst svou pohledávku za poskytovatelem oproti vzájemné pohledávce poskytovatele pouze v případě, že započítávaná pohledávka byla uživateli pravomocně přiznána soudem.
Poskytovatel je oprávněn postoupit či převést práva a povinnosti z této smlouvy na třetí osobu, s čímž uživatel souhlasí.
Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotknutá platnost ostatních ustanovení.
Uživatel tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
Smluvní strany vylučují aplikaci ustanovení § 557 a § 1800 odst. 2 občanského zákoníku.