Opouštíte nás, aniž byste si přečetli 10 tipů, jak ušetřit na správě vozového parku?
Zanechte nám svůj e-mail a my vám zašleme e-book na pozdější čtení.
Přinášíme vám unikátní video a další zajímavosti z první RZ Rally Příbram prostřednictvím jezdce Jana Selichara.
Soutěž v okolí Příbrami je velice specifická tím, že se střídají rychlostní charaktery jednotlivých RZ. Dá se ale říci, že celkově patří k těm rychlejším soutěžím, jak vám to vyhovuje?
Ano, to bohužel není tak atraktivní jako pomalá a technická soutěž a navíc ani nesedí naší technice. V dnešní době ale každá cestička někomu patří a ne každý má radost, když se mu po soukromém pozemku prohání cizí vozy. Nicméně charakter tratě je na každé soutěži pro všechny stejný a každý se s tím musí vypořádat jak nejlépe umí.
Jak se vám jelo? Počasí pěkně vyšlo.
Ano počasí vyšlo na jedničku alespoň na první pohled. Pozitivní samozřejmě byla jasná a slunečná obloha. Na druhou stranu to ale zejména v ranní části přinášelo teploty lehce nad nulou. Tam už i závodní pneumatiky mají velký problém s přilnavostí. Navíc přičteme-li ještě lesní úseky, kde již bylo napadané listí a stín, ve kterém slunce nedokázalo asfalt ani trochu rozehřát, dá se hovořit o velice zrádných podmínkách. Navíc ctím pravidlo, že na první RZ se nezávodí a proto jsme opět zvolili naší vyčkávací taktiku. Jeli jsme v klidu a snažili se na úvodních testech, které navíc patřili k těm rychlejším, udržet si soupeře na dostřel. V plánu jsme měli zaútočit po obědě, kdy jsme počítali, že nám technické tratě budou lépe vyhovovat po všech stránkách.
Všiml jsem si několika míst na trati v podobě balíků slámy, to je běžné u rally?
Ano, jak jsem již zmiňoval, některé RZ jsou natolik rychlé, že je potřeba závodní vozy uměle zpomalit. I na silnici 3. třídy jsou vozy některých specifikací dosahovat rychlostí přes 200km/h. Navíc po loňské tragické sezoně bylo potřeba sáhnout daleko více k bezpečnostním opatřením.
Rally bohužel ukončila tragédie. Neměla by se ještě zpřísnit pravidla?
Motoristický sport je bezesporu nebezpečný a i přes velké množství bezpečnostních opatření, k nehodě může dojít. Bohužel na druhé RZ měla nehodu jedna z posádek a i přes okamžitý zásah všech záchranných složek nehodu nepřežil spolujezdec a náš kamarád. Je to tragická událost. O to víc mě mrzí fakt, že velká část lidí by rally okamžitě zakázala s tím, že při ní zbytečně umírají mladí kluci. S tím já nemohu souhlasit. Veškerá lidská činnost je nebezpečná ať už je to rally, vodáctví, parašutismus, či jen obyčejná cesta do práce a čas od času si vyžádá daň nejvyšší. Honza zemřel při tom, co miloval. Vím, že raději usedal do závodního vozu s vědomím rizika a plnil si tak své sny, než nedělat nic a vysedávat po barech a hospodách bez ideálů. Soutěž byla tedy okamžitě ukončena a výsledky se počítali po první RZ. Dojeli jsme tedy 9. Soupeři před námi měli jen těsný náskok a daly se tedy očekávat tvrdé souboje.
Další informace o tragédii naleznete zde.
Podobné články:
Nechte nám na sebe kontakt, ozveme se vám.