Opouštíte nás, aniž byste si přečetli 10 tipů, jak ušetřit na správě vozového parku?
Zanechte nám svůj e-mail a my vám zašleme e-book na pozdější čtení.
Letošního již 42. ročníku Rallye Český Krumlov se tradičně zúčastnila naše technologie. Speciální GPS lokátor se vezl ve Škodě Felicii, řízené posádkou Selichar - Pitálek, s níž dlouhodobě spolupracujeme. Podívejte se, jak se jezdí rallye z pohledu GPS lokátoru.
Závod, jehož trasa se proplétá malebnými jihočeskými silničkami, letos připravil závodníkům nejednu výzvu. Z příjemných jarních teplot nastal teplotní skok téměř k nule, u Lipna dokonce poletoval sníh.
Přes nesnáze ke skvělému umístění
“Kvůli nízkým teplotám se elektronika vozu přepínala do startovacího módu a přidávala palivo. Proto se nám neustále dusil motor,” popisuje problémy Jan Selichar.
Horší situaci zažila posádka při noční jízdě. “Udělal jsem velikou jezdeckou chybu,” přiznává Selichar. “Ve vysoké rychlosti jsme vyskočili z tratě na louku, kde jsme navíc přerazili strom.”
Přesto, že si posádka užila vrchovatou míru nesnází, obsadila nakonec 3. místo ve své kategorii, což jenom svědčí o kvalitách obou borců v kokpitu.
Co naměřil lokátor?
GPS lokátor bohužel výše zmíněný karambol nezaznamenal, protože ho závodníci odpojili, když se snažili vyřešit problémy s elektronikou vozu. “Bohužel jsme na důvod přišli až po závodech a během závodů jsme se snažili vyloučit jakoukoli příčinu, takže jsme po čtvrtině závodu odpojili i GPS tracker.”
Lokátor v rallye voze měl přitom několik speciálních vychytávak: nejenže zaznamenával polohu a rychlost ve vysoké vzorkovací frekvenci, ale díky 3D pohybovému senzoru také velmi přesně reagoval na jakékoli změny. K datům o pohybu tak přidal ještě informaci o akceleraci, zatáčení nebo brždění. Jezdci díky tomu mohou provádět užitečnou zpětnou analýzu a pracovat na zlepšení svého jezdeckého stylu. Na konci srpna plánují startovat na Rallye v Pačejově.
Průjezd prudkou zatáčkou jako na dlani
Podívejte se, jaká data zaznamenal GPS tracker v jedné prudké zatáčce. Řidič prudce zabrzdil ze 125 km/h na 30 km/h. V zatáčce pak samozřejmě dochází k radikálnímu změnu směru jízdy. GPS lokátor všechna tato data zaznamená a přehledně zobrazí na mapě.
Nechte nám na sebe kontakt, ozveme se vám.