Opouštíte nás, aniž byste si přečetli 10 tipů, jak ušetřit na správě vozového parku?
Zanechte nám svůj e-mail a my vám zašleme e-book na pozdější čtení.
V posledních 3 letech se to v Klučenicích a okolí začalo hemžit pionýry. V roce 2013 totiž vznikl Fichtl Gang Klučenice. Cílem první Fichtl tour bylo zdolání Jizerkých hor, kam se vydalo prvních 8 odvážlivců. Cíl byl zdolán, všichni účastníci nadšeni a Fichtl Gang se začal rozrůstat. V roce 2014 jsme dojeli až na Pálavu a v roce 2015 jsme zdolali Šumavu, již v počtu 21 jezdců. Byla jen otázka času, kdy se překročí hranice České republiky.
Nápad dojet na fichtlu do Chorvatska vznikl už v roce 2013 po zdolání Jizerských hor. Za rok jsme se ještě utvrdili, když jsme zdolali bez problémů Pálavu a bylo rozhodnuto. Luboš Řezník (Jawa 20), Lucie Kulasová (Jawa 21), Tomáš Petřík (Jawa 21) a Jindřich Žák (Jawa 05) v září vyrazili.
Slavnostní odjezd se konal 5. září 2015 v 7:30. Přišlo nás podpořit spousty nadšenců, někteří členové gangu nás jeli i vyprovodit. Okolo půl jedné jsme se rozloučili s posledními doprovázejícími členy a již samy překročili hranice České republiky a pokračovali do Rakouska. Z počáteční nadmořské výšky 458 m n. m. jsme vystoupali až do výšky 1336 m n. m. Nejhorší kopec nás však čekal mezi hranicemi Rakouska a Slovinska. Stroje trpěly, jeli jsme na jedničku a ani to nestačilo, kolikrát bylo nutné seskočit, a nebo si aspoň pomáhat nohama, jinak bychom se nahoru snad ani nedostali. Všechny stroje to však nakonec zvládly a dorazili na Slovinsko.
Třetí den ráno přišly první problémy. Tomášovi to nechtělo jet, museli jsme tedy vyměnit karburátor a Luboš si ve Slovinském autoservisu nechal svařit stojánek. Došlo sice k menšímu zdržení, ale počasí nám konečně přálo a proto jsme již okolo druhé hodiny odpoledne projeli Chorvatské hranice a okolo půl čtvrté jsme poprvé spatřili moře.
Při projíždění Bosnou a Hercegovinou nás čekalo menší dobrodružství. Chvílemi jsme se totiž ocitli v místech, která nebylo možné najít ani na mapě. Měli jsme málo benzínu i jídla a pití, benzinky či obchody v nedohlednu. Vše naštěstí dopadlo dobře, z Bosny jsme v pořádku vyjeli. V průběhu celé cesty, zejména v Chorvatsku, jsme potkávali spousty Čechů i cizinců, kteří obdivovali naše stroje, fotili si nás, natáčeli a vzpomínali, jak se na stejných strojích učili zamlada jezdit.
Když jsme opustili Chorvatsko a opět zamířili do Bosny a Hercegoviny. Cestou nás zdržela jen jedna malá oprava, Tomášovi vypadl šroub z plovákové komory v karburátoru. Cestou jsme si užívali krásnou přírodu a pozorovali jinou kulturu. Když jsme se dostali hranicím mezi Bosnou a Chorvatskem, doma vypukla panika. Vzhledem k tomu, že spousty lidí díky GPS lokátoru sledovalo naši cestu a věděli, kde přesně se nacházíme, neuniklo jim ani to, že jsme se u hranic nějak dlouho zastavili. Všechny jako první hned napadlo, že nás určitě nepustili přes hranice, když tam tak dlouho stojíme. Rodiče vymýšleli různé katastrofické scénáře, zatímco my se v klidu procházeli a nakupovali na levné tržnici na hranicích.
V sobotu 19. září jsme již mířili do Klučenic. V Klučenicích nás čekalo velkolepé přivítání, spousty lidí, členové gangu i se seřazenými stroji, stříkající šampaňské. Myslím, že nikdo z nás to nečekal.
Děkujeme - Fichtl Gang Klučenice
Recent posts
Leave us your contact info, we'll get back to you.